Poslije korištenja nekih lijekova nebi se smjeli izlagati suncu

Nažalost, pojedini medikamenti i uživanje u sunčanju ne idu zajedno. Neki od lijekova i pomoćnih sredstava mogu da izazovu teške alegijske reakcije po koži, ali i u samom organizmu.

Većina nas jedva dočeka taj godišnji odmor da ode na neku plažu i uživa u sunčanju i kupanju. Međutim, neki ljudi iz zdravstvenih razloga, odnosno zbog lijekova koje koriste, moraju strogo da se klone sunčevih zraka!

Naprimjer, ukoliko koristite pojedine antibiotike, anti-bebi pilule ili ste na terapiji kortikosteroidima, a isplanirali ste ljetovanje, obavezno se konsultujte sa svojim ljekarom. Nažalost, od ovih lijekova možete da dobijete alergiju ili ružne fleke po koži, kojih kasnije nećete moći da se otarasite.

Slična stvar je i sa kantarionom, jer i on može da izazove foto-senzitivne reakcije po koži. Iako je ulje ove bilje odličan lijek protiv opekotina, nikako ne smije da se koristi pred i tokom sunčanja – ni u jednom obliku, bilo da je u pitanju čaj za smanjenje želudačnih tegoba, vaginalete za regulisanje vaginalne flore ili ulje koje se maže na na pojedine dijelove kože.


Parfemi, dezodoransi, pilinzi i drugi kozmetički preparati u kombinaciji sa sunčevim zracima takođe mogu da izazovu burnu reakciju na koži, poput urtikarije, osipa u obliku sitnih mjehurića, plikova, ljušćenja kože i jakog svraba. 

Lijekovi koji mogu da izazovu fotosenzibilne reakcije su uglavnom oni koji i inače mogu da imaju neželjena dejstva na koži. Pod delovanjem sunčevih zraka simptomi se samo pogoršavaju.

Pored već navedenih to su: pojedini nesteroidni antireumatici, sulfonamidi i tetraciklinski antibiotici, kinolonski antibiotici (ciprofloksacin), oralni kontraceptivi, neki oralni antidijabetici (derivarati sulfonilureje), tiazidski diuretici (klorotiazid), triciklički antidepresivi, antiaritmik amiodaron, pa čak i neki biljni lijekovi.

loading...